kozmofol

peyzaj nedir?

Posted in Kategorilenmemiş by enip on 02 Şub 2010

Bitiremediğim yüksek lisans derslerim kapsamında geçen dönem aldığım bir derste araştırma konum peyzaj sözcüğünün Türkçe’deki karşılığı oldu. Buna verilen tepkileri, algıdaki eğilimleri ölçmek için bir anket çalışması yapıldı ve sonuçlarda üniversite mezunu yabancı dil bilenlerin terime yakınlığı gözlenirken bu grup dışında kalanlarda yabancılık saptandı. Buram buram ithal kokan peyzaj sözcüğünün sorunlu durumu bir süredir kafamı karıştırıyor. O kadar kuruki ilk duyulduğunda insana hiçbir şey çağrıştırmıyor. Mimarlık, planlama, ziraat, sanat ve belki biyoloji alanları dışında pek kullanılmayan peyzaj Fransızca kökenli. Diğer yandan orijinalı ise Hollandaca’ya dayanıyor; doğa, kır resim sanatında ilk telaffuz edilmeye başlanmış. Ben de Türkçe’deki bu sorunu kökenbilim ve anlambilime bağlıyorum, bağladım. Ama iyi bağlayamamışım herhalde ki dersten bb aldım.

Ama bugün gördüğüm bir post aklıma yeni fikirler getirdi! Christian Barnard blogunda Mart ayında Berlin’de açılacak bir sergiden bahsetmiş; Return of Landscape. Üstelik üşenmemiş serginin sitesinden screenshotlar almış bizle paylaşmış. Ben de alıp buraya koyuyorum. Maksat bilginin yayılması, çoğalması ve sporla üremesi elbette.

Bu postu başladığım kıvamda bitiremiyorum sanırım. Görelim oldu olacak. Budur peyzaj.

Return of Landscape

2 Yanıt

Subscribe to comments with RSS.

  1. ad said, on 02 Şub 2010 at 19:53

    once kendi projen ama

  2. enip said, on 04 Şub 2010 at 15:49

    önce sen.


Bir Cevap Yazın

