kozmofol

frederick law olmsted hakkında

Posted in frederick law olmsted by enip on 18 Eyl 2011

Bu blogu 2007’de gezi notları yazmak için açmıştım. Gel zaman git zaman çok gezdim ama hiç yazmadım. Yine bir gezi dönüşü gördüklerimi düşünüyorum ve paylaşmak istediğim üç kitap var. Bu kitapları okudukça kısa notlar aktarmaya karar verdim.

New York’a ilk kez gittim ve aslında High Line, Storm King ve Noguchi Museum dışında görmek istediğim pek birşey yoktu, vakit darlığından. Bu kısa listeye Central Park’ı eklemek elzemdi çünkü park peyzaj mimarlığı açısından bir dönemin başlangıcı sayılır yani milattır. Mimarı Frederick Law Olmsted de bu sebeple bu mesleğin peygamberidir. Bu yüzden ben de Central Park’a giderek hacı oldum. Literatürde o kadar çok sözü geçer ki F. L. Olmsted’in, çok iyi tanırız ama hakkında detaylı hiçbir şey bilmeyiz. Editörlük-yazarlık geçmişi olduğunu ya da Central Park projesine dahil olana dek mimarlıkla ilgili eğitimi ya da deneyiminin olmadığını ben bilmiyordum örneğin.

Olmsted’in biyografisini bulduğumda Barles&Nobles’da, biyografi okumayı ne kadar sevdiğimi hatırladım ve kitaba başladım. İlerledikçe buradan notlar gelecek.

Reklamlar

4 Yanıt

Subscribe to comments with RSS.

  1. bilinmeyenlerden said, on 19 Eyl 2011 at 11:05

    Yediğin içtiğin senin olsun (ki olmuş zaten), gördüklerini piksel piksel aktarsan fena mı olur?

    • enip said, on 19 Eyl 2011 at 11:17

      fotoğraf pek çekmedim, zaten bu konuda iyi değilim. hem çeksem bile internettekilerden daha iyi olmazdı.

  2. sedakurt said, on 08 Eki 2011 at 10:13

    ben de almaktan tasimiyim diye vazgecmistim Metropolitan’in kitapcisindan. okuyorum, sen yaz :)

  3. enip said, on 08 Eki 2011 at 11:03

    yaşasın birileri okuyor :)


Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: