kozmofol

martha schwartz konferansı

Posted in konferans by enip on 07 Eki 2012

Türkiye’de peyzaj mimarı olup ya da konuya ilgi duyup Martha Schwartz konferansından haberdar olmayan birileri olabileceğini düşünmesem de videoyu paylaşmayı önemsiyorum. Schwartz benim ismini öğrendiğim, projelerine baktığım ilk peyzaj mimarı olması sebebiyle gönlümde yer eder. Dahası, hatırı sayılır bir bölümünden nefret ettiğim üniversite hayatım boyunca ilham aldığım ve bu işe inanmama sebep olmuş isimlerden biridir. Öteki isimleri ise kendi ağzından duymuş olduğuma şaşırıyorum. Robert Smithson, Micheal Heizer, Richard Long, Christo gibi land art öncülerini takip ederek bu işe başlamış meğer Schwartz.

Konferansı az önce YEM Etkinlik sayfasından izledim. Konuşmasında kağıt üzerinde kalmış ya da uygulanmış projeleri üzerinden sürdürülebilirliğin çok da görünür olmayan bir boyutunda, tasarım ve insan ilişkisi üzerinden okumalar yapıyor Schwartz. Benim için hala ilham verici.

Sürdürülebilirliğin Yumuşak Yüzü

Bir Cevap Yazın

