kozmofol

bir orgota yaratılış mitosu

Posted in kozmoz by enip on 18 Eki 2012

Ursula K. Le Guin’in Karanlığın Sol Eli adlı kitabından. Orgota evreninin yaratılışı ve ilk insanların “uyanışına” dair.

Başlangıçta yalnız buz ve güneş vardı.

Güneş yıllarca ışıdı ve buzu eritip koca bir yarık açtı. Yarığın kenarlarında büyük buzdan şekiller vardı ve dibi yoktu. Oyuğun kenarlarındaki buz şekillerden su damlaları düşmeye başladı, düştü, düştü. Buz şekillerden biri “kanıyorum” dedi. Bir diğer buz şekil “ağlıyorum” dedi. Bir üçüncü “terliyorum” dedi.

Buz şekiller uçurumu tırmandı ve buzun düzlüğünde durdular. “Kanıyorum” diyen güneşe uzandı, güneşin içinden avuç avuç dışkı aldı ve bu dışkıyla yeryüzünün tepelerini ve vadilerini yaptı. “Ağlıyorum” diyen buza doğru soludu ve buzu eritip denizleri ve ırmakları yaptı. “Terliyorum” diyen toprak ve denizsuyu topladı ve onlarla ağaçları, otları, bitkileri, tahılları, hayvanları ve insanları yaptı. Bitkiler toprakta ve denizde büyüdü, hayvanlar karada yürüdü, denizde yüzdü ama insanlar uyanmadı. Otuz dokuz taneydiler. Buzun üzerinde uyudular ve hiç kımıldamadılar.

Sonra üç buz şekil öne eğildi, çömeldi, güneşte erimeyi bekledi. Eridikçe süt oldular ve bu süt uyuyanların ağzına aktı ve uyuyanlar uyandı.

Ayrıntı yayınları, s. 200-202.

Bir Cevap Yazın

