kozmofol

plastik poşet

Posted in çöplük, film by enip on 19 Oca 2013

Plastik poşet kullanmıyorum, eşrafımdan kimseye de kullandırtmıyorum. Eczaneden aldığım ağrı kesiciyi, bakkaldan aldığım kokakolayı, bujiteriden aldığım tel tokayı çantama atıyorum, elimde taşıyorum. Daha güzel oluyor öyle. Çevreci kardeşimle bu dünyaya bir faydamız dokunacaksa, bir iz falan bırakabileceksek eğer o da etrafımızdaki toplamda 10 yakınımızı plastik poşet alışkanlığından vazgeçirebildiğimiz olacaktır. Kardeşim İstanbul’da ben Zürih’te çalışmalarız halen sürüyor. Gerçi benim burda pek çalışmama gerek kalmıyor. Çünkü burda rüzgarda uçuşan plastik poşetler yok.

Her uçuşan plastik poşet bana illa bir American Beauty’i hatırlatır önce. Böyle olması da anlamlı belki, tüketim açısından. Ama Ramin Bahrani’nin kısa filmi Plastic Bag’i izlediğimden beri bu refleksim paradigma kayması yaşıyor. Peyzaj açısından da söyleyecek öyle çok sözü varki bu kısa filmin. Peyzajı salt yeşil, sulak, romantik, doğal, güzel ve mutlu böceklerle dolu bir ortam sanmayanlara tavsiyem olsun. Bazı noktalarda biraz romantizme savruluyor olsa da plastic bag çok şey söylüyor. Çok sevdiğim Werner Herzog’un o yine daha çok sevdiğim seslendirmesi de bonusu.

Bir Yanıt

Subscribe to comments with RSS.

  1. ÇELEBİ KAPTAN said, on 20 Oca 2013 at 14:11

    Çok önemli bir konuyu gündeme getirmişsiniz teşekkürler ederim bu sayfanızı http://twiturk.net/ adresinde paylaştım böyle hayati öneme sahip konuların daha çok kişinin gündemine girmesi için paylaşmalı ve bilinci arttırmalıyız diye düşünüyorum Tabii ” benden sonrası kıyamet ” zihniyetinde değilsek saygılarımla


Bir Cevap Yazın

